Projekt „ Aktywni i samodzielni” w Brennej

Opublikowano: wtorek, 12 maja 2015 Elżbieta Kaznowska

„Góry pozwalają doświadczyć trudu wspinaczki,
strome podejścia kształtują charakter,
a kontakt z przyrodą daje pogodę ducha„

Jan Paweł II

W malowniczej górskiej miejscowości Brenna spędziliśmy dwa niezapomniane tygodnie w ramach projektu „Aktywni i samodzielni” współfinansowany przez UE w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Pobyt rozpoczął się wieczorkiem powitalnym oraz dyskoteką trwającą do późnych godzin nocnych. W czasie turnusu korzystałyśmy z zabiegów tj.: grota solna, kąpiel perełkowa, kąpiel wirowa, inhalacje, basen, gimnastyka, siłownia i sauna.

W Brennej nie brakuje urokliwych szlaków spacerowych, po których codziennie chodziłyśmy zdobywając szczyty gór. Podczas wędrówki spotkałyśmy stado owiec, które były strzeżone przez baców i grupę owczarków długowłosych. Podczas rozmowy- baca zdradził nam, że jest jedynym hodowcą w okolicy, który ma stado owiec liczące 300 sztuk.

Nie zabrakło nam wiele atrakcji turystycznych tj. pobyt w Cieszynie, gdzie zwiedzałyśmy muzeum Śląska Cieszyńskiego, wieżę Piastowska oraz Rotundę romańską. Następnym punktem był Ustroń, w którym odwiedziłyśmy Leśny Park Niespodzianek podążając ścieżką bajkową, ścieżką edukacyjną oraz ścieżką widokową.

Oczywiście nie odbyło się bez zabawy i grilla, którą urozmaicała góralska kapela Maliniorze.

W projekcie brały udział Panie: M. Cudna, K. Thuillier, E. Racko, W. Matyszkiewicz, D. Mrozińska.